Jeg har satt meg selv i bås!

Foredrag/kurs

9.2.2021

Denne artikkelen forteller deg hvorfor det er viktig å tydeliggjøre budskapet ditt når du presenterer deg for kundene dine.

Ganske ofte er det sånn at det du tenker er innlysende, ikke er like tydelig for kunden din. For eksempel tenker jeg ofte at alt jeg holder på med innenfor min merkevare @desillustrert har en tydelig rød tråd som alle ser.
Men for alle er ikke den røde tråden like synlig.

Det er derfor podcasten Frilanslivet før hver episode tydeliggjør at den er en podcast om hvordan det er å jobbe for seg selv i medie- kunst- og kulturbransjen i Norge. Dette hjelper for eksempel Kulturrådet til å se at podcasten er innenfor søkerkriteriene for støtteordningene når Frilanslivet søker støtte.  (Sjekk ut podcasten - den er gull!)

Du kan ha en Instagramprofil der du kun poster illustrasjoner av katter med hatter, men så lenge det i bioen fortsatt står "Illustratør fra Tromsø, liker pizza og har katt"
har du ikke tydeliggjort prosjektet ditt like godt som om du hadde skrevet:

"Jeg illustrerer katter med hatter for å vise at jeg er god på å tegne dyr, at jeg er opptatt av hodeplagg og har en snert av humor;)"

Det gjelder å tydeliggjøre budskapet.
Gjøre det lett for kundene dine å se om du er riktig for dem!
Hjelpe dem til å se det samme som deg;)

Jeg har nylig rydda litt i både røde tråder og budskap i mine kontoer på sosiale medier. Blant annet på Facebook.  
Tidligere har jeg stått oppført som «personal blog» på min likeside og tenkt at mine kunder skjønner at jeg også gir råd og hjelp til illustrasjonsbedrifter.
Inntil nå.

Det er jo klart at en som vil ha råd for illustrasjonsbedriften sin ønsker en bedriftsrådgiver innenfor feltet illustrasjon, framfor alt dette andre jeg har valgt å holde fokus på.

Du som er her og er og usikker på om jeg kan hjelpe deg, trenger å se at du er på riktig sted.
At det er meg du kan kontakte om du vil vite hvor du skal begynne, hva du skal gjøre og hvordan du kan legge en langsiktig plan for illustratørkarrieren din.
Med andre ord en bedriftsrådgiver!

Jeg har satt meg selv i bås! Som bedriftsrådgiver.

Vil du sette deg på ventelista til mitt neste kurs for (ferske) illustratører, der jeg lærer bort alt jeg kan innenfor å drive en smart illustrasjonsbedrift kan du gjøre det her.